|
|
Ali so za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za davčne blagajne potrebna posebna pooblastila |
|
| |
Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki niso ali pa se nimajo namena registrirati kot uporabniki portala eDavki, naj za pridobitev namenskega digitalnega potrdila čim prej pooblastijo drugo osebo, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne. Postopek je preprost. Na spletnih straneh eDavki ali Finančne uprave naj natisnejo obrazec, ki se imenuje »Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki«, ga izpolnijo (določijo pooblaščenca) in ga pošljejo na pristojni finančni urad, kjer imajo registrirano podjetje ali dejavnost. Seznam uradov s kontaktnimi podatki je objavljen na spletni strani FURS. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika davčne blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel.
|
|
|
Kakšen je postopek pridobitve namenskega digitalnega potrdila za davčne blagajne? |
|
| |
Postopek pridobitve namenskega digitalnega potrdila: 1. Zavezanci prek portala eDavki vložijo Zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov. 2. Po vložitvi zahtevka zavezanec oziroma njegov pooblaščenec na osebni del portala eDavki prejme referenčno številko in geslo za prevzem namenskega certifikata. 3. Prejeto referenčno številko in geslo zavezanec ali njegov pooblaščenec nato vnese v poseben portal za prevzem namenskega digitalnega potrdila na spletni strani MJU. 4. Po vnosu omenjene referenčne številke in gesla na portal MJU lahko zavezanec ali njegov pooblaščenec na tem istem portalu prevzamem namensko potrdilo v obliki ».p12« datoteke. 5. Omenjeno potrdilo (».p12« datoteko) nato zavezanec ali pa ponudnik storitve davčne blagajne namestil v program davčne blagajne ali v mini blagajno. Prevzem namenskega digitalnega potrdila je možen približno 10 minut po oddaji Zahtevka za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov. Posnetek Prevzem namenskega digitalnega potrdila , prikazuje, kako lahko preko sistema eDavki prevzamemo namensko digitalno potrdilo za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov. Opis postopka najdete tukaj. Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki oziroma ne bodo, morajo za pridobitev in preklic namenskega digitalnega potrdila čim prej pooblastiti drugo osebo (računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne). Postopek pooblaščanja druge osebe je opisan na tej povezavi. Za preklic namenskega potrdila digitalnega potrdila se vloži Zahtevek za preklic namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov.
|
|
|
Kaj če že imam pooblaščenca za poslovanje prek sistema eDavki? |
|
| |
V tem primeru preverite, kakšno pooblastilo ste mu dodelili. Če ste mu dodelili splošno pooblastilo, ki vključuje tudi nove obrazce, se bo takšno pooblastilo nanašalo tudi na pridobitev namenskega digitalnega potrdila za davčne blagajne. To pomeni, da vam ne bo treba ponovno vlagati novega pooblastila.
|
|
|
Kaj je namensko digitalno potrdilo? |
|
| |
Za izvajanje postopka potrjevanja računov zavezanec uporabi namensko digitalno potrdilo z nazivom namena uporabe DavPotRac, ki vsebuje naslednje podatke: davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe in zaporedno številko potrdila, izdanega posameznemu zavezancu. Navedena namenska digitalna potrdila se izdajajo po standardu X.509V3 v skladu s priporočili PKIX (Public Key Infrastructure based on X.509), zavezanec pa jih uporablja le za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca za namene izvajanja ZDavPR.
|
|
|
Ali bo moral zavezanec za davčno blagajno dobiti uporabniško ime, certifikat ali kaj podobnega, ki ga bo uporabljal ob priklopu na sistem? |
|
| |
Zavezanec bo moral pri izvajanju postopka potrjevanja računov uporabljati namensko digitalno potrdilo. Vlogo za dodelitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka potrjevanja računov vloži zavezanec elektronsko prek portala eDavki. Namensko digitalno potrdilo zavezanec prevzame prek portala za prevzem namenskih digitalnih potrdil za izvajanje postopka potrjevanja računov, s katerim upravlja ministrstvo, pristojno za javno upravo.
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Tehnične specifikacije - davčno potrjevanje računov |
|
| |
Objavljena navodila in aplikacije, primeri shem in aplikacij, digitalna potrdila in pogosto zastavljena vprašanja.
...
|
|
|
Davčne blagajne |
|
| |
Z uporabo Zakona o davčnem potrjevanju računov je bil sprejet sistem, v katerem so blagajne zavezancev preko spleta povezane s informacijskim sistemom Finančne uprave RS. Finančna uprava potrjuje in shranjuje podatke o računih pri gotovinskem poslovanju v postopku njihove izdaje v realnem času. Tako mora zavezanec ob vsaki dobavi blaga in storitev za plačilo z gotovino izdati račun prek elektronske naprave ali z uporabo vezane knjige računov, ga potrditi in izročiti kupcu.
...
|
|
|
Davčne blagajne |
|
| |
Z uporabo Zakona o davčnem potrjevanju računov je bil sprejet sistem, v katerem so blagajne zavezancev preko spleta povezane s informacijskim sistemom Finančne uprave RS. Finančna uprava potrjuje in shranjuje podatke o računih pri gotovinskem poslovanju v postopku njihove izdaje v realnem času. Tako mora zavezanec ob vsaki dobavi blaga in storitev za plačilo z gotovino izdati račun prek elektronske naprave ali z uporabo vezane knjige računov, ga potrditi in izročiti kupcu.
...
|
|
|
Kako urejam nastavitve v FURS mobilni Mini blagajni? |
|
| |
V nastavitvah je potrebno pred uporabo mobilne aplikacije registrirati vsaj en poslovni prostor, eno elektronsko napravo, enega operaterja in vpisati podatke izdajatelja. Pred izpolnitvijo le-teh izdaja računov na mobilni aplikaciji ne bo mogoča. V kolikor ste imeli nastavitve že shranjene v spletni aplikaciji miniBlagajna, se bodo te prenesle in ne bo potrebno ponovno izpolnjevanje nastavitev (edina izjema je namestitev digitalnega potrdila). S klikom na meni levo zgoraj lahko dostopamo do posameznih nastavitev. • Poslovni prostor S pritiskom na gumb + dodajamo nove poslovne prostore. Obvezni polji sta oznaka in datum začetka dejavnosti. V primeru, da gre za nepremično, je potrebno obvezno vpisati še podatke o tej nepremičnini (številka katastrske občine, številka stavbe, številka dela stavbe, ulica, hišna številka, naselje, pošta in poštna številka). V primeru vpisa premičnine je možen neobvezen vnos za kakšen tip premičnine gre. • Elektronska naprava Elektronska naprava z oznako MB (»mini blagajna«) je v aplikacijo vnesena že avtomatsko in se ne briše. Možno je dodajati tudi dodatne blagajne. Pri vnosu dodatne blagajne je potrebno vnesti le oznako elektronske naprave, neobvezno pa tudi vnos opomb. • Operater Pri dodajanju operaterjev je potrebno vnesti oznako operaterja, ime in priimek ter davčno številko, v primeru, da ima ta oseba slovensko davčno številko. • Izdajatelj računa Pri izdajatelju računa je potrebno vnesti njegov naziv, naslov, poštno številko in pošto ter davčno številko, v primeru, da je davčni zavezanec za DDV. Pomembno: Davčni status zavezanca se preverja tudi pri izdaji računov: če na obrazcu »izdajatelj računa« niste označili, da ste davčni zavezanec, ne bo mogoče izdati računov z zaračunanim DDV.
|
|
|
Politika zasebnosti mobilne aplikacije miniBlagajna |
|
| |
Politika zasebnosti vsebuje informacije o tem, kateri podatki se zbirajo pri uporabi mobilne aplikacije miniBlagajna (v nadaljnjem besedilu: aplikacija miniBlagajna), kako se podatki obdelujejo in katere pravice ima posameznik glede obdelave osebnih podatkov.
...
|
|