Pogosta vprašanja

Vnesite iskalni niz in kliknite Poišči oz. preglejte pogosta vprašanja.

Išči 

Če želite informacijo o tem ali vam je bil informativni izračun dohodnine izdan, vnesite v iskalnik svojo davčno številko in kliknite gumb Poišči.

Če želite informacijo o tem, ali ste kot fizična oseba upravičeni do nakupa goriva za kmetijstvo, vnesite v iskalnik svojo enolično identifikacijsko oznako, ki je sestavljena iz davčne številke in zadnjih treh številk enotne matične številke občana (EMŠO). Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik preveri upravičenost do nakupa goriva za kmetijstvo z vnosom davčne številke. Upravičenec mora v zaprtem delu portala eDavki v okviru vpogleda »NF-KmetDizel - Pregled in urejanje kupcev goriva za kmetijstvo« vnesti ime, priimek in davčno številko osebe, ki bo opravljala nakup goriva za kmetijstvo v imenu upravičenca. V tem primeru bo informacijski sistem davčnega organa tej osebi dodelil enolično identifikacijsko oznako, sestavljeno iz davčne številke pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika in zadnjih treh številk enotne matične številke osebe (EMŠO), ki bo opravljala nakup goriva za kmetijstvo v imenu upravičenca.

Gumb Iskanje Google omogoča iskanje po spletni strani Finančne uprave.

Kaj omogoča zavihek PREGLED v mobilni FURS Mini blagajni?
 
Zavihek PREGLED je sestavljen iz dveh delov, in sicer zgornji del, kjer je omogočeno dodajanje še ostalih davkov (pregled DDV, ki se na računu izračuna samodejno) in povračil, ter spodnji del, kjer so izpisane ključne informacije o računu, kot sta številki ZOI in EOR računa in število tiskanj ter datum in ura tiskanja. Zapišejo se tudi vse nadaljnje kopije računov. Pri izdanem računu je možna tudi stornacija s pritiskom na gumb Storno. Pri postopku stornacije se ustvari račun za polno stornacijo vseh postavk računa. Uporabnik lahko nato opravi le delno stornacijo ali pa stornacijo v celoti.
Kako namestim FURS mobilno Mini blagajno?
 
Aplikacijo je potrebno prenesti iz Trgovine Play (https://play.google.com).  V iskalnik vpišite Finančna uprava Republike Slovenije, izberite APP in jo naložiti na mobilno napravo.
Kako urejam nastavitve v FURS mobilni Mini blagajni?
 
V nastavitvah je potrebno pred uporabo mobilne aplikacije registrirati vsaj en poslovni prostor, eno elektronsko napravo, enega operaterja in vpisati podatke izdajatelja. Pred izpolnitvijo le-teh izdaja računov na mobilni aplikaciji ne bo mogoča. V kolikor ste imeli nastavitve že shranjene v spletni aplikaciji miniBlagajna, se bodo te prenesle in ne bo potrebno ponovno izpolnjevanje nastavitev (edina izjema je namestitev digitalnega potrdila).
S klikom na meni levo zgoraj lahko dostopamo do posameznih nastavitev.
• Poslovni prostor
S pritiskom na gumb + dodajamo nove poslovne prostore. Obvezni polji sta oznaka in datum začetka dejavnosti. V primeru, da gre za nepremično, je potrebno obvezno vpisati še podatke o tej nepremičnini (številka katastrske občine, številka stavbe, številka dela stavbe, ulica, hišna številka, naselje, pošta in poštna številka). V primeru vpisa premičnine je možen neobvezen vnos za kakšen tip premičnine gre.
• Elektronska naprava
Elektronska naprava z oznako MB (»mini blagajna«) je v aplikacijo vnesena že avtomatsko in se ne briše. Možno je dodajati tudi dodatne blagajne.
Pri vnosu dodatne blagajne je potrebno vnesti le oznako elektronske naprave, neobvezno pa tudi vnos opomb.
• Operater
Pri dodajanju operaterjev je potrebno vnesti oznako operaterja, ime in priimek ter davčno številko, v primeru, da ima ta oseba slovensko davčno številko.
• Izdajatelj računa
Pri izdajatelju računa je potrebno vnesti njegov naziv, naslov, poštno številko in pošto ter davčno številko, v primeru, da je davčni zavezanec za DDV.
Pomembno: Davčni status zavezanca se preverja tudi pri izdaji računov: če na obrazcu »izdajatelj računa« niste označili, da ste davčni zavezanec, ne bo mogoče izdati računov z zaračunanim DDV.



Kaj je FURS mobilna Mini blagajna?
 
FURS mobilna Mini blagajna je mobilna aplikacija, ki omogoča izdajanje gotovinskih računov na POS tiskalnikih z uporabo Android tablice ali Android pametnega telefona. Za delovanje mobilne aplikacije je ključna stalna povezanost z internetom, saj v nasprotnem primeru aplikacija ne omogoča izdaje računov.
Kako namestim namensko digitalno potrdilo za uporabo FURS mobilne Mini blagajne?
 
Za uporabo mobilne aplikacije je potrebno imeti namensko digitalno potrdilo, saj je z njim elektronsko podpisan vsak izdan gotovinski račun. Aplikacija tako ob prvem odpiranju zahteva uvoz le-tega (gumb »Prijavi digitalno potrdilo«).

Postopek uvoza:
1) prenos namenskega digitalnega potrdila v direktorij »Prenosi«: namensko digitalno potrdilo shranite na tablici ali pametnem telefonu. Na napravo jo prenesite preko pošiljanja na e-mail ali preko prenosa v oblačno rešitev za shranjevanje datotek, do katere imate dostop (npr. Dropbox, Google Drive, Copy,…) ali preko usb povezave android naprave z vašim računalnikom. Digitalno potrdilo (datoteka oblike vašadavčnaštevilka.p12) mora biti shranjeno v direktoriju »Prenosi« (Downloads).
2) izbor potrdila v aplikaciji: v mobilni aplikaciji kliknite gumb »Prijavi digitalno potrdilo«. Prikaže se seznam datotek s končnico .p12, ki so shranjene v direktoriju Prenosi.
3) potrditev: izberite digitalno potrdilo in vnesite geslo. Ob potrditi se mobilna aplikacija aktivira z navedenim digitalnim potrdilom. Ob naslednjem zagonu aplikacije ta korak ni več potreben.

Če hočete zamenjati digitalno potrdilo, je potrebno aplikacijo odstraniti iz android naprave in ponovno namestiti aplikacijo.



 
Kakšen je postopek hitre izdaje prvega račun, če uporabljam FURS mobilno Mini blagajno?
 
Za hitro izdajo prvega računa v meniju izberemo povezavo »Izdaj račun«. Prikaže se seznam izdanih računov. Nato izberemo štiri parametre v glavi seznama: 1) tip računa 2) poslovni prostor 3) elektronsko napravo in 4) operaterja. Ko so vsi parametri izbrani, lahko dodamo nov račun s pritiskom na znak + (desno spodaj).
Opomba: pri parametru seznam imamo možnost izbire med 3 različnimi računi: klasičen račun, račun za predplačilo in račun s predplačilom. Pri ostalih možnostih je mogoče izbrati med vnosi iz nastavitev. Obrazec računa je sestavljen iz treh zavihkov (PODATKI, IZDELKI, PREGLED), med katerimi je omogočeno prehajanje, če so izpolnjena vsa obvezna polja.
Kaj omogoča zavihek PREGLED v mobilni FURS Mini blagajni?
 
Na osnovi vnosa splošnih podatkov računa in artiklov je račun že pripravljen za izdajo in tiskanje. Zavihek PREGLED omogoča morebitno dodajanje ostalih davkov (npr. turistična taksa) in povračil pred samim tiskanjem (zgornji del ekrana).
V spodnjem delu ekrana je prikazano stanje računa. Ta vsebuje: status računa, številko računa, operaterja, znesek računa, ZOI, EOR in podatke o številu tiskanj računa.
Že vnesene podatke lahko shranimo s pritiskom na gumb shrani, vendar bo tak račun ostal v statusu »osnutek«, dokler ne bo izdan s pritiskom na gumb izdaj. Račun tiskamo s klikom na povezavo tiskaj.
Akcije (gumbi) se spreminjajo glede na status računa. Tako sta v statusu računa »V pripravi« na voljo gumba »Shrani« in »Izdaj«, na že izdanem računu pa »Tiskaj« in »Storno« (enako tudi na izdanem »storno« računu).
Kako se pri uporabi FURS mobilne Mini Blagajne povežem s tiskalnikom?
 
V mobilni aplikaciji je podprto tiskanje na bluetooth tiskalnikih Rongta RPP-002 BT in Ocom OCOM OCPP-M05 in na USB tiskalnik EPSON TM-T20II.
Povezava med mobilno aplikacijo in tiskalnikom je odvisna od tipa POS tiskalnika, s katerim želite izdajati račune:
• v primeru bluetooth tiskalnikov je potrebno izvesti povezovanje naprav kot zahteva bluetooth protokol. Za vzpostavitev povezave je tako potrebno vključiti bluetooth na mobilni napravi in vklopiti tiskalnik. Na aplikaciji izberemo naš tiskalnik in po potrebi vpišemo PIN za povezovanje (v primeru, da ga ne poznamo, poizkusimo 0000 ali 1234). Ko sta povezana, s klikom na gumb »testni izpis« poizkusimo, če je povezava uspela. Prvo povezovanje je potrebno le enkrat. Ob naslednjem zagonu mobilne aplikacije se tiskalnik poveže avtomatsko (pazite, da je na mobilni napravi vklopljen bluetooth).
• v primeru USB tiskalnika tega povežemo preko USB kabla z mobilno napravo. Ob povezavi se napravi samodejno povežeta. S klikom na gumb »testni izpis« poizkusimo, če je povezava uspela. Prvo povezovanje je potrebno le enkrat. Ob naslednjem zagonu mobilne aplikacije se tiskalnik poveže avtomatsko (pazite, da sta napravi povezani z USB kablom).


Kako pridobimo namensko digitalno potrdilo za uporabo aplikacije miniBlagajna?
 
Za uporabo FURS mobilne aplikacije miniBlagajna potrebujemo namensko digitalno potrdilo, saj je z njim povezan vsak izdan gotovinski račun. Kako lahko preko sistema eDavki naročimo Zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov, je prikazano v posnetku Pridobitev namenskega digitalnega potrdila.

 
Kakšen je postopek izdaje prvega račun, če uporabljam FURS mobilno Mini blagajno?
 
Najprej vpišemo splošne podatke računa. Vsi podatki, ki so bili izbrani v seznamu, se avtomatično prenesejo, saj so to tudi obvezni podatki za izdajo računa. Na prvem računu je potrebno napisati še kraj izdaje računa, katerega si nato mobilna aplikacija zapomni.
Šele, ko so izpolnjeni vsi obvezni podatki, se lahko postopek nadaljuje na drugem zavihku. Obveznih vnosov je sedem:
• poslovni prostor  predizpolnjen iz seznama
• elektronska naprava  predizpolnjen iz seznama
• operater  predizpolnjen iz seznama
• kraj izdaje računa  dopisati ob izdaji prvega računa, nato se prenaša
• kupec ali naročnik (ni ID za DDV/zavezanec za DDV)  1. opcija: ni ID za DDV; 2. opcija: zavezanec za DDV - obvezna polja o zavezancu (naziv, naslov, poštna številka in pošta, DŠ ali ID za DDV)
• račun izdan v: svojem/tujem imenu  1. opcija: v svojem imenu; 2. opcija: v tujem imenu - obvezna polja o zavezancu (ID za DDV dobavitelja ali izvajalca storitve, naziv dobavitelja ali izvajalca storitve, naslov, poštna številka in pošta, odgovorna oseba dobavitelja ali izvajalca storitve)
• tip obdavčitve (posebnosti)  1. opcija: ni posebnosti; 2. opcija: obrnjena davčna obveznost/posebne ureditve.
Ali je za delovanje FURS mobilne Mini blagajne potrebno imeti povezanost z internetom?
 
Da, saj v nasprotnem primeru aplikacija ne omogoča izdaje računov.
Kaj potrebujem pred pričetkom z delom s FURS mobilno Mini blagajno?
 
• Android tablico ali Android pametni telefon (katerikoli telefon ali tablica z operacijskim sistemom Android vsaj 4.1.x Jelly Bean ali višje).
• POS tiskalnik:
o bluetooth povezava (brezžično):
- proizvajalec Rongta: RPP-002 BT (prenosni) ali
- proizvajalec Ocom: OCOM OCPP-M05 (prenosni) ali
o USB povezava (kabel):
- proizvajalec Epson: EPSON TM-T20II (zmogljivejši namizni tiskalnik).
• Veljavno namensko digitalno potrdilo, vezano na poslovni subjekt, za katerega želite izdajati račune (lahko je enak kot za spletno aplikacijo).

Kako dodajam izdelke (artikle) v mobilni FURS Mini blagajni?
 
V zavihku IZDELKI se dodajajo artikli. Ob pričetku dela z mobilno FURS Mini blagajno je potrebno ustvariti šifrante artiklov, kjer izberemo vrsto blaga/storitev, količino, enoto, ceno na enoto brez DDV, popust in stopnjo DDV. Ob pritisku na gumb Shrani je artikel shranjen v bazo šifranta artiklov in bo na voljo tudi v vseh naslednjih računih.
Ob pripravi računa se dodajajo postavke računa iz šifranta artiklov. Za prehod naprej na zavihek PREGLED je potrebno izbrati vsaj en artikel.

Postopek dodajanja postavk v šifrant izdelkov:
• Kliknite + (desno spodaj). Odpre se obrazec za izpolnitev podatkov o artiklu
• Izpolnite podatke in potrdite izbiro. Artikel se pojavi na spodnjem delu ekrana.
• Naknadno urejanje/brisanje: kliknite na gumb pisalo.
• Iskanje po šifrantu izdelkov: uporabite iskalno okno.

Postopek prenosa postavke iz šifranta na artikle računa: kliknite na gumb izdelka.

Spreminjanje podatkov na artiklu računa (zgornji del ekrana):
• dodajanje količine: kliknite na količino
• spreminjanje drugih podatkov: kliknite kamorkoli drugam na vrstici artikla
• brisanje postavke: kliknite X na koncu vrstice artikla
Opomba: šifrant izdelkov se hrani centralno in je na voljo vsem mobilnim napravam (v okviru istega pravnega subjekta).

Katera verzija operacijskega sistema Android je podprta za FURS mobilno Mini blagajno?
 
Za uporabo FURS mobilne Mini blagajne lahko uporabite katerikoli telefon ali tablico z operacijskim sistemom Android različice vsaj 4.1.x Jelly Bean ali višje.
Kateri tiskalnik potrebujem za izdajo računa s FURS mobilno Mini blagajno?
 
Za izdajo računov s FURS mobilno Mini blagajno potrebujete POS tiskalnik:
o bluetooth povezava (brezžično):
- proizvajalec Rongta: RPP-002 BT (prenosni) ali
- proizvajalec Ocom: OCOM OCPP-M05 (prenosni) ali
o USB povezava (kabel):
- proizvajalec Epson: EPSON TM-T20II (zmogljivejši namizni tiskalnik).



 
Na kakšen način lahko urejam šifrante artiklov v FURS mobilni Mini blagajni?
 
Šifrante artiklov je možno med izdajanjem računov poljubno dodajati, brisati in urejati. Pri vsakem izberemo dolgo ime – vrsto blaga/storitev (ta se bo izpisala na računu), kratko ime (prikaz na mobilni napravi), količino, enoto, ceno na enoto brez DDV in njegovo stopnjo ter barvo šifranta.
Kako deluje seznam izdanih, shranjenih in storniranih računov v mobilni FURS Mini blagajni?
 
Seznam izdanih, shranjenih in storniranih računov deluje enako kot v spletni aplikaciji miniBlagajna. Tako so na voljo filtriranja podatkov glede na možne filtre v glavi seznama in dodatne akcije na računih (prikazane kot 3 pike na koncu vrstice računa).
Kako prevzamemo namensko digitalno potrdilo za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov?
 
Prevzem namenskega digitalnega potrdila je možen približno 10 minut po oddaji Zahtevka za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov. Posnetek Prevzem namenskega digitalnega potrdila prikazuje, kako lahko preko sistema eDavki prevzamemo namensko digitalno potrdilo za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov.  Opis postopka najdete tukaj.
Na koliko decimalnih mest je možno vpisati ceno na enoto v FURS mobilni Mini blagajni?
 
V FURS mobilni Mini blagajni je možno vpisati cene na enoto brez DDV na 4 decimalna mesta. Cena je prednastavljena na 2 decimalni mesti, možno pa je spremeniti nastavitev tako, da se pri artiklih cena vpisuje na 4 decimalna mesta.
Kako lahko dodam poljubno besedilo na računu izdanem preko FURS mobilne Mini blagajne kot primer "DDV ni obračunan v skladu s 1. odstavkom 94. člena ZDDV-1"?
 
Tekst »DDV ni obračunan v skladu s 1. odstavkom 94. člena ZDDV-1« na računu lahko navedete mali davčni zavezanci. Če mali davčni zavezanec opravi dobavo blaga ali storitve, ki je oproščena plačila DDV, lahko na računu navede tudi ustrezni člen ZDDV-1 ali veljavno določbo Direktive Sveta 2006/112/ES ali drugo sklicevanje, ki kaže na to, da je dobava oproščena DDV. Zaradi lažjega evidentiranja računov in večje razumljivosti pa se priporoča, da se na računu navede klavzula »ni zavezanec za DDV«.

Navedeno je pojasnjeno na spletni strani FURS v podrobnejšem opisu Računi, in sicer v točki 3.4 - Račun, ki ga izda mali davčni zavezanec. 
 
Polje »Končen tekst« (Navodila "mini Blagajn", točka 3.2.1. – Vnos podatkov na strani 22«) je namenjen vpisovanju klavzul, če jih mora davčni zavezanec navesti v skladu z DDV zakonodajo. V to polje lahko vpisujete tudi drug tekst, ki bo izpisan na računu.
 
 
Katera so neobvezna vnosna polja za izdajo računa na zavihku PODATKI v mobilni FURS Mini blagajni?
 
Poleg že navedenih obveznih podatkov za izdajo računa na zavihku PODATKI so uporabniku na voljo še ostala neobvezna vnosna polja:
• datum dobave oz. opravljanja storitev  vnos datuma
• interna oznaka  vnos lastnega številčenja ali označevanja
• datum zapadlosti računa  vnos datuma
• datum plačila  vnos datuma (opomba: edini podatek, ki ga lahko spreminjamo tudi po izdaji računa)
• začeten tekst  tekst, ki bo prikazan na začetku računa
• končen tekst  tekst, ki bo prikazan na koncu računa
• vpis cene na enoto brez DDV na 4 decimalna mesta  prednastavljena cena na 2 decimalni mesti, možno pa je spremeniti nastavitev tako, da se pri artiklih cena vpisuje na 4 decimalna mesta.
Kakšen je postopek pridobitve namenskega digitalnega potrdila za davčne blagajne?
 
Postopek pridobitve namenskega digitalnega potrdila:

    1. Zavezanci prek portala eDavki vložijo Zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja
računov.

    2. Po vložitvi zahtevka zavezanec oziroma njegov pooblaščenec na osebni del portala eDavki prejme referenčno številko in geslo za prevzem namenskega certifikata.

    3. Prejeto referenčno številko in geslo zavezanec ali njegov pooblaščenec nato vnese v poseben portal za prevzem namenskega digitalnega potrdila na spletni strani MJU.

    4. Po vnosu omenjene referenčne številke in gesla na portal MJU lahko zavezanec ali njegov pooblaščenec na tem istem portalu prevzamem namensko potrdilo v obliki ».p12« datoteke.

    5. Omenjeno potrdilo (».p12« datoteko) nato zavezanec ali pa ponudnik storitve davčne blagajne namestil v program davčne blagajne ali v mini blagajno.

Prevzem namenskega digitalnega potrdila je možen približno 10 minut po oddaji Zahtevka za pridobitev namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov. Posnetek  Prevzem namenskega digitalnega potrdila , prikazuje, kako lahko preko sistema eDavki prevzamemo namensko digitalno potrdilo za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov. Opis postopka najdete tukaj.

Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki oziroma ne bodo, morajo za pridobitev in preklic namenskega digitalnega potrdila čim prej pooblastiti drugo osebo (računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne).

Postopek pooblaščanja druge osebe je opisan na tej povezavi.

Za preklic namenskega potrdila digitalnega potrdila se vloži Zahtevek za preklic namenskega digitalnega potrdila za izvajanje postopka davčnega potrjevanja računov.
Ali je mogoče uporabljati več mobilnih Android tablic in / ali Android pametnih telefonov hkrati?
 
Hkrati je mogoče uporabljati več mobilnih Android tablic in / ali Android pametnih telefonov z nameščeno FURS mobilno Mini blagajno. Prav tako je možna hkratna uporaba FURS mobilne Mini blagajne in spletne FURS Mini blagajne, pri čemer se funkcionalnosti obeh aplikacij delno razlikujeta.
Zahtevek za pridobitev ali preklic namenskega digitalnega potrdila
  Za delovanje svoje davčne blagajne vsak davčni zavezanec potrebuje namensko digitalno potrdilo. Vlogo za pridobitev takšnega digitalnega potrdila je mogoče oddati le preko portala eDavki in jo prevzeti na portalu MJU. Zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, pa lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega (npr. računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne).  ...
Zahtevek za pridobitev ali preklic namenskega digitalnega potrdila
  Za delovanje svoje davčne blagajne vsak davčni zavezanec potrebuje namensko digitalno potrdilo. Vlogo za pridobitev takšnega digitalnega potrdila je mogoče oddati le preko portala eDavki in jo prevzeti na portalu MJU. Zavezanec, ki ne uporablja sistema eDavki, pa lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastil koga drugega (npr. računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne).  ...