Pogosta vprašanja

Vnesite iskalni niz in kliknite Poišči oz. preglejte pogosta vprašanja.

Išči 

Če želite informacijo o tem ali vam je bil informativni izračun dohodnine izdan, vnesite v iskalnik svojo davčno številko in kliknite gumb Poišči.

Če želite informacijo o tem, ali ste kot fizična oseba upravičeni do nakupa goriva za kmetijstvo, vnesite v iskalnik svojo enolično identifikacijsko oznako, ki je sestavljena iz davčne številke in zadnjih treh številk enotne matične številke občana (EMŠO). Pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik preveri upravičenost do nakupa goriva za kmetijstvo z vnosom davčne številke. Upravičenec mora v zaprtem delu portala eDavki v okviru vpogleda »NF-KmetDizel - Pregled in urejanje kupcev goriva za kmetijstvo« vnesti ime, priimek in davčno številko osebe, ki bo opravljala nakup goriva za kmetijstvo v imenu upravičenca. V tem primeru bo informacijski sistem davčnega organa tej osebi dodelil enolično identifikacijsko oznako, sestavljeno iz davčne številke pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika in zadnjih treh številk enotne matične številke osebe (EMŠO), ki bo opravljala nakup goriva za kmetijstvo v imenu upravičenca.

Gumb Iskanje Google omogoča iskanje po spletni strani Finančne uprave.

Kaj je eVročanje?
 
eVročanje je postopek elektronskega vročanja prek portala eDavki. Finančna uprava RS vsem pravnim osebam, samostojnim podjetnikom posameznikom in posameznikom, ki samostojno opravljajo dejavnost, na podlagi zakona obvezno vroča vse dokumente prek portala eDavki. Finančna uprava RS fizični osebi eVroča dokumente, le če se je fizična oseba prostovoljno prijavila v sistem eVročanja z oddajo obrazca eVrocanje-POS.
Razlika med eVročanje-POS in Vročanje-PE
 
Z oddajo obrazca eVročanje-POS sporočite FURS elektronski naslov (email) za namene obveščanja, na katerega se bodo pošiljala obvestila, ko bodo odloženi elektronsko vročeni dokumenti v profilu zavezanca za katerega ste oddali obrazec eVročanje-POS. 
Z oddajo obrazca Vročanje-PE (elektronsko ali papirno) določite pooblaščenca za vročanje. To pomeni, da bo Finančna uprava RS dokumente (ki so označeni v pooblastilu) vročala pooblaščencu za vročanje. Če je pooblastitelj del sistema eVročanja, bo Finančna uprava RS na isti način vročala tudi njegovemu pooblaščenec za vročanje. To pomeni, da mora v tem primeru imeti pooblaščenec za vročanje vse potrebno za prevzemanje dokumentov prek portala eDavki (kvalificirano digitalno potrdilo).
Kako se kot fizična oseba prijavim v eVročanje?
 
Izpolniti morate pristopnico v eDavkih (dokument eVrocanje-POS). V eDavkih pojdite na Oddajo novega dokumenta in izberite obrazec eVročanje-POS. Priporočamo vam, da vpišete tudi podatek o elektronskem naslovu, na katerega bi želeli prejemati obvestila o elektronsko odloženih dokumentih. Omogočena je oddaja obrazca brez podatka o elektronskem naslovu. Uporabnik ima na obrazcu informacijo o tem ali je posamezen elektronski naslov potrjen ali ne.
Kje v eDavkih so vidni prejeti dokumenti ali predizpolnjeni obračuni?
 
Zadnji prejeti dokumenti so vidni na »Prvi strani« po vstopu v eDavke (po potrebi klik na Prva stran).
Vse prejete dokumente pa lahko najde(te) s klikom na »Prejeti dokumenti«
Preizpolnjeni obračuni se ne nahajajo med Prejetimi dokumenti.



Kako določiti pooblaščenca v sistemu eDavki – vročanje (Učni video)
 
Za lažje razumevanje te tematike smo posneli kratek učni video, ki na praktičnem primeru prikazuje postopek določanja pooblaščenca v sistemu eDavki za potrebe vročanja.
V eDavke sem prejel dokument eVrocanje-OsDok in podpisal vročilnico. Od prevzema dokumenta je minilo že nekaj časa. Kje lahko sedaj preverim kdaj je bil dokument prevzet/podpisan?
 
1. Vstopite v eDavke
2. Dokumenti - klik na Vloženi dokumenti
   - pod Vrsto obrazca izberite eVrocanje-Vrocilnica (Vročilnica)
   - spremenite Datum oddaje vloge od do in kliknite Išči.
Prejeli boste seznam podpisanih vročilnic v zahtevanem obdobju.
Katere dokumente Finančna uprava RS elektronsko vroča?
 
Finančna uprava ima veliko večino dokumentov prilagojenih na storitev eVročanje. Na eVročanje je treba prilagoditi še dokumente iz skupine davčni register in določene dokumente iz ostalih skupin (npr. postopki izvršbe ter davki in prispevki). Dokumente, ki še niso prilagojeni na eVročanje, zavezanec še vedno prejme v papirni obliki na naslov za vročanje.
Trenutni seznam dokumentov, ki so že v sistemu eVročanja je objavljen na spletni strani finančne uprave
Kdaj se šteje, da je dokument vročen?
  Vročitev šteje za opravljeno z dnem, ko naslovnik z elektronskim podpisom vročilnice prevzame dokument. Če ga ne prevzame v 15 dneh, velja vročitev za opravljeno z dnem preteka tega roka (fikcija vročitve). Dokumenti, ki se vročajo elektronsko, se bodo vročali osebno, kar pomeni, da elektronsko podpišete vročilnico.
Sem fizična oseba, ki opravlja dejavnost, poleg tega pa zavezanec za davek tudi kot navadna fizična oseba. Ali bom vse dokumente prejemal elektronsko?
  Ne, ker zakon veže eVročanje na status zavezanca, boste elektronsko prejemali samo dokumente, ki se nanašajo na dejavnost, ostale dokumente ki se nanašajo na vas kot fizično osebo, pa pisno. Zato predlagamo, da si uredite pristopnico tudi kot fizična oseba.
Ali lahko imenujem več pooblaščencev?
  Da. Lahko določite več pooblaščencev, za vsakega posebej pa morate opredeliti obseg pooblastil. Obrazec, pojasnila in navodila se nahajajo na eDAvkih ../Pages/StartPage/StartPage.aspx, na zaprtem delu portala.   
Kdo je prejemnik dokumenta oz. komu se vroča.
 
Finančna uprava RS vroča dokumente zavezancu, razen če ima zavezanec določenega pooblaščenca za vročanje, v tem primeru Finančna uprava RS vroča zavezančeve dokumente njegovemu pooblaščencu za vročanje. Tehnični način vročanja dokumentov (elektronsko ali papirno) je vedno odvisen od statusa zavezanca. Primer: če je zavezanec del sistema eVročanja, njegov pooblaščenec pa ni, se bodo dokumenti vseeno vročali elektronsko.
 
Ali institut notranjega pooblaščanja v portalu eDavki deluje tudi za postopek eVročanja?
  Zavezanec lahko v okviru svojega profila v portalu eDavki ureja notranje EDP pravice svojih zaposlenih. Na ta način lahko njegovi zaposleni v imenu zavezanca podpisujejo eVročilnice in pregledujejo vročene dokumente.
Komu Finančna uprava RS elektronsko vroča dokumente?
 
Dokumenti se po zakonu elektronsko vročajo pravnim osebam in fizičnim osebam, ki opravljajo dejavnost (s.p.-jem in ostalim fizičnim osebam, ki niso registrirani v obliki s.p., in opravljajo dejavnost – npr. samostojni novinarji, samostojni kulturni delavci, odvetniki, zasebni raziskovalci in ostali samozaposleni, ki nimajo registrirane dejavnosti kot s.p.). Sem sodijo tudi druge fizične osebe z dejavnostjo, ki so posredno ali neposredno vpisane v davčni register. To so npr. sobodajalci, samozaložniki,  osebe, ki opravljajo dopolnilno dejavnost na kmetiji, osebe, ki opravljajo drugo kmetijsko in gozdarsko dejavnost ter tudi nosilci za osnovno kmetijsko in osnovno gozdarsko dejavnost, če davčno osnovo od te dejavnosti ugotavljajo na podlagi dejanskih prihodkov in ne z upoštevanjem katastrskega dohodka. Fizičnim osebam se dokumenti elektronsko vročajo le, če se sami prijavijo v sistem elektronskega vročanja s pristopnico, ki se vloži tako, da se v eDavkih v rubriki Prva stran izbere obrazec za oddajo novega dokumenta, potem se izbere obrazec eVročanje-POS.
Vročanje
  Vročitev je prenos dokumenta od Finančne uprave RS k zavezancu za davek. S tem se zagotavlja seznanitev zavezanca z vsebino dokumenta ter začne teči rok za opravo pravnih dejanj. Finančna uprava RS dokumente praviloma pripravi v elektronski obliki in jih elektronsko podpiše z digitalnim potrdilom ali faksimilom. Nato jih vroči v fizični ali elektronski obliki. Na kakšen način bo vročen konkreten dokument je odvisno od tega, ali je zavezanec vključen v sistem eVročanja ali ne.  ...
Vročanje
  Vročitev je prenos dokumenta od Finančne uprave RS k zavezancu. S tem se zagotavlja seznanitev zavezanca z vsebino dokumenta ter začne teči rok za opravo pravnih dejanj. Finančna uprava RS dokumente pripravi v elektronski obliki, jih elektronsko podpiše z digitalnim potrdilom ali faksimilom ter jih nato, v skladu s prvim odstavkom 85.a člena ZDavP-2, elektronsko vroči prek portala eDavki.  ...
Ali je mogoče elektronsko vročen dokument osebno prevzeti na uradu FURS?
  Zavezanec lahko osebno prevzame dokument, ki je elektronsko vročen, samo kot kopijo že vročenega dokumenta. V kolikor dokumenta na eDavkih prejemnik še ni prevzel in še ni potekel 15 dnevni rok, po katerem se šteje, da je bil dokument vročen, zavezanec tega dokumenta na uradu ne more osebno prevzeti.
Za elektronsko vročanje že uporabljamo varen elektronski predal drugih ponudnikov. Ali mi boste vročali vaše dokumente v moj obstoječ varen elektronski predal?
  Ne. Zakon o davčnem postopku določa, da davčni organ vroča dokumente preko portala eDavki.
Sem pooblaščen za oddajo vlog za zavezanca. Ali sem avtomatično tudi pooblaščenec za vročanje?
 
Ne, pooblastilo za oddajo obrazcev preko sistema eDavki ni dovolj. Pooblaščenca za elektronsko vročanje določite z oddajo obrazca Vročanje-PE prek sistema eDavki ali v papirni obliki, v kolikor preko sistema eDavki ne poslujete. Več informacij najdete na odprtem delu sistema eDavki in sicer pod rubriko Dostop do portala eDavki - Pooblaščanje - Vročanje.
Ali lahko vstopim v portal eDavki preko mobilnih naprav?
  Da. V portal eDavki lahko vstopite tudi z uporabo pametnega telefona (velja samo za fizične osebe). Lahko si na svoj telefon naložite mobilno aplikacijo eDavki ali pa vstopite prek brskalnika na vašem telefonu z uporabo uporabniškega imena in gesla.
Katera pooblastila za vročanje se avtomatsko prekličejo?
 
Finančna uprava RS avtomatsko izvede preklic pooblastila za vročanje v spodnjih primerih:
- če je pooblaščenec za vročanje fizična oseba: v primeru njegove smrti in ob začetku stečajnega postopka
- če je pooblaščenec za vročanje poslovni subjekt: v primeru prenehanja opravljanja dejavnosti in ob začetku stečajnega postopka
 
Kot oseba, ki je obvezno del sistema eVročanje, bi želel, da bi se dokumenti vročali mojemu pooblaščencu. Ali lahko določim pooblaščenca, ki bo namesto mene prejemal dokumente?
  Da. Pooblaščence za vročanje si uredite z Vlogo za določitev ali preklic pooblaščenca za vročanje  (obrazec Vrocanje-PE). Obrazec lahko oddate v elektronski obliki prek portala eDavki ali v fizični obliki prek pošte. Lahko določite splošnega pooblaščenca (za vse dokumente, ki vam bodo posredovani s strani Finančne uprave RS), pooblaščenca za posamezne skupine in podskupine davkov oziroma postopkov ter tudi na posamezno konkretno zadevo.
Kakšen je način seznanjanja naslovnika, da mu je bil vložen dokument v eDavke?
  Hkrati z odložitvijo v portal eDavki dokumenta eVrocanje-OsDok in dokumenta eVrocanje-Dok se sistemsko kreira in odloži v portal eDavki še obrazec eVrocanje-Obv (eVročanje obvestilo), s pojasnilom, da je bil naslovniku vložen dokument za vročanje in z opisom posledic, če naslovnik dokumenta ne prevzame v zakonskem roku. Če pa naslovnik sporoči in potrdi tudi elektronski naslov (npr. gmail, hotmail, itd), se mu obvestilo pošlje tudi na sporočeni elektronski naslov. Elektronski naslov zavezanec sporoči prek portala eDavki z obrazcem eVrocanje-POS.
Ali lahko zavezanec prevzame dokument pred pooblaščencem?
 
Ne, če ima zavezanec določenega pooblaščenca za vročanje, Finančna uprava RS vroča pooblaščencu in samo on lahko podpiše vročilnico. Pri eVročanju velja manjša izjema in sicer, če zavezanec po odložitvi dokumenta eVročanje-OsDok in pred podpisom evročilnice s strani pooblaščenca, prekliče njegovo pooblastilo, bo lahko zavezanec sam podpisal  eVročilnico.
 
Ali lahko izstopim iz sistema eVročanja?
  Iz sistema eVročanja lahko izstopijo samo fizične osebe, ki so se same prijavile v sistem eVročanja, s preklicem pristopnice. Preklic pristopnice se izvede tako, da se odda prek portala eDavki obrazec eVročanje-POS, v katerem se označi "Odjavljam se iz eVročanja." Odjava iz sistema eVročanje velja naslednji dan po oddaji obrazca eVrocanje-POS. Pravne osebe in fizične oseba, ki opravljajo dejavnost, ne morejo izstopiti iz sistema eVročanja.
Nimam še digitalnega potrdila. Kje ga lahko dobim?
  eDavki omogočajo vstop z naslednjimi digitalnimi potrdili: SIGOV, SIGEN (izdajatelj Ministrstvo za javno upravo), NLB CA (izdajatelj NLB d.d., Ljubljana), POSTARCA (izdajatelj Pošta Slovenije d.o.o., Maribor) in HALCOM (izdajatelj Halcom d.d., Ljubljana). Več o pridobitvi digitalnega potrdila: Potrebna oprema.
Vročanje
  Vročitev je prenos dokumenta od Finančne uprave RS k zavezancu za davek. S tem se zagotavlja seznanitev zavezanca z vsebino dokumenta ter začne teči rok za opravo pravnih dejanj. Finančna uprava RS dokumente praviloma pripravi v elektronski obliki in jih elektronsko podpiše z digitalnim potrdilom ali faksimilom. Nato jih vroči v fizični ali elektronski obliki. Na kakšen način bo vročen konkreten dokument je odvisno od tega, ali je zavezanec vključen v sistem eVročanja ali ne.  ...
Vročanje
  Vročitev je prenos dokumenta od Finančne uprave RS k zavezancu. S tem se zagotavlja seznanitev zavezanca z vsebino dokumenta ter začne teči rok za opravo pravnih dejanj. Finančna uprava RS dokumente pripravi v elektronski obliki, jih elektronsko podpiše z digitalnim potrdilom ali faksimilom ter jih nato, v skladu s prvim odstavkom 85.a člena ZDavP-2, elektronsko vroči prek portala eDavki.  ...
Vročanje
  Vročitev je prenos dokumenta od Finančne uprave RS k zavezancu za davek. S tem se zagotavlja seznanitev zavezanca z vsebino dokumenta ter začne teči rok za opravo pravnih dejanj. Finančna uprava RS dokumente praviloma pripravi v elektronski obliki in jih elektronsko podpiše z digitalnim potrdilom ali faksimilom. Nato jih vroči v fizični ali elektronski obliki. Na kakšen način bo vročen konkreten dokument je odvisno od tega, ali je zavezanec vključen v sistem eVročanja ali ne.  ...
Vročanje
  Vročitev je prenos dokumenta od Finančne uprave RS k zavezancu. S tem se zagotavlja seznanitev zavezanca z vsebino dokumenta ter začne teči rok za opravo pravnih dejanj. Finančna uprava RS dokumente pripravi v elektronski obliki, jih elektronsko podpiše z digitalnim potrdilom ali faksimilom ter jih nato, v skladu s prvim odstavkom 85.a člena ZDavP-2, elektronsko vroči prek portala eDavki.  ...
Do kdaj ima zavezanec dostop do dokumentov ki so mu bili vročeni v eDavkih?
  V eDavkih se dokumenti, ki so bili vročeni, nahajajo še 6 mesecev od dneva vročitve, potem pa jih davčni organ izbriše iz portala eDavki. Ne glede na to jih lahko zavezanec pri davčnem organu prevzame tudi kadarkoli po poteku tega roka.
Sem stečajni upravitelj. Kako se bodo vročali dokumenti za zavezance v postopkih, ki jih vodim?
 
Po začetku stečajnega postopka se v skladu z ZFPPIPP vsa pisanja v sodnih in drugih postopkih, ki jih je treba vročiti stečajnemu dolžniku kot stranki ali drugem udeležencu postopka, vroča upravitelju. Pri tem je tehnični način vročanja dokumentov (papirno ali elektronsko) odvisen od statusa stečajnega dolžnika.
Če je stečajni dolžnik fizična oseba, po začetku stečajnega postopka v portalu eDavki avtomatično izvedemo preklic pristopnice za eVročanje. Dokumenti se bodo vročali stečajnemu upravitelju v papirni obliki na njegov naslov za vročanje. Če želi stečajni upravitelj prejemati njegove dokumente v elektronski obliki prek portala eDavki, lahko iz profila stečajnega dolžnika ponovno odda obrazec eVrocanje-POS.
Če je stečajni dolžnik pravna oseba, po začetku stečajnega postopka v portalu eDavki sistemsko dodelimo stečajnemu upravitelju vse potrebne pravice za elektronsko prevzemanje dokumentov. Iz tega razloga je zelo pomembno, da tudi stečajni upravitelji uporabljajo portal eDavki in imajo v lasti kvalificirano digitalno potrdilo. Če tega nimajo, morajo v imenu stečajnega dolžnika z obrazcem Vročanje-PE določiti pooblaščenca za vročanje, ki bo sposoben prevzemati dokumente s portala eDavki.
 
Kdo lahko prekliče pooblastilo za vročanje?
 
Pooblastilo za vročanje lahko prekliče pooblastitelj, ali prek portala eDavki, tako da izbriše pooblaščenca iz seznama "Pooblaščenci za vročanje", ali z obrazcem Vročanje-PE, kjer ustrezno označi, da preklicuje pooblastilo. Preklic pooblastila z obrazecm Vrocanje-PE ima veljavnost naslednji dan po oddaji, razen če je preklic vezan na kateri kasnejši datum.
V portal eDavki vstopam le občasno, tako da se lahko zgodi, da bom spregledal dokument, ki mi je bil odložen. Kaj naj naredim, da bom pravočasno obveščen o prejetem dokumentu?
  Priporočamo, da z obrazcem eVrocanje-POS prijavite elektronski naslov (ali več), kamor želite prejemali informativna obvestila o odloženih dokumentih eVrocanje-OsDok in eVrocanje-Dok. Pomembno je, da po oddaji obrazca potrdite svoj elektronski naslov s klikom na povezavo, ki jo boste prejeli na sporočeni elektronski naslov. Na svoj telefon si lahko tudi naložite mobilno aplikacijo eDavki, zato da boste imeli dostop do portala vedno pri roki (mobilna aplikacija je namenjena fizičnim osebam).
Sem samostojni podjetnik posameznik. Kaj se bo zgodilo, če ne uporabljam eDavkov, Finančna uprava pa mi bo elektronsko vročila dokument?
  Če ne boste vstopili v portal eDavki s kvalificiranim digitalnim potrdilom in prevzeli dokumenta eVročanje-OsDok v 15 dneh od prejema informativnega sporočila z obrazcem eVročanje-OBV, bo nastopila fiktivna vročitev z vsemi posledicami, ki jih ima vročitev na podlagi podpisa vročilnice. Če bo z dokumentom naložena denarna obveznost in je ne boste poravnali, bodo začeti postopki izvršbe. Torej je nujno, da začnete uporabljati portal eDavki ali pa si določite z obrazcem Vročanje-PE pooblaščnca za vročanje.
Kot fizična oseba, ki opravlja dejavnost, bom prejemal dokumente v eDavke po samem zakonu. Se bom pa tudi kot fizična oseba prijavil v eVročanje. Ali bom prejel vse dokumente na isti način?
 
Glede na vsebino dokumenta boste dokumente, ki se nanašajo na vašo dejavnost prejemali v profil FOD in dokumente, ki se nanašajo na fizično osebo pa v profil FO. 

 
Ali lahko prevzamem dokument s podpisom eVročilnice, če vstopim v portal eDavki z uporabniškim imenom in geslom oziroma če uporabljam mobilno aplikacijo eDavki?
  Ja. Omogočeno je podpisovanje dokumenta eVrocanje-vrocilnica in s tem prevzem dokumenta, tudi pri vstopu z uporabniškim imenom in geslom oziroma pri uporabi mobilne aplikacije eDavki.
Smo odvetniška pisarna, ki zastopa stranke tudi v postopkih pred Finančno upravo. Ali je vseeno, če smo pooblaščeni kot odvetniška pisarna, ali pa je pooblaščen samo posamezen odvetnik iz naše pisarne?
  Če je pooblaščenec odvetniška pisarna kot poslovni subjekt, ki ima svojo davčno številko, bo dokumente lahko prevzemala vaša pisarna oziroma vaši zaposleni, glede na podeljena notranja pooblastila (../Pages/mandates/MandatingCorporate.aspx). Če pa je pooblaščen samo posamezen odvetnik iz vaše pisarne, potem bo dokumente lahko prevzemal le ta odvetnik.  
Sem fizična oseba ki opravlja dejavnost, in nameravam dejavnost zapreti. Če se po prenehanju opravljanja dejavnosti zgodi, da mi boste poslali dokument, ki se nanaša na opravljanje dejavnosti, ali mi ga boste še vedno vročali elektronsko?
  Ne. S prenehanjem opravljanja dejavnosti se avtomatsko prekliče pristopnica, ki vam je bila kot osebi z dejavnostjo avtomatsko skreirana. Dokument boste prejeli kot fizična oseba, kar pomeni v papirju, razen če ste tudi kot fizična oseba prostovoljno pristopili k elektronskem vročanju.
Kako spremenimo podatke (naslov, e-mail)?
 
Če želite spremeniti elektronski naslov za namene obveščanja o elektronsko odloženem dokumentu, potem je potrebno oddati obrazec eVročanje-POS (eVročanje - Prijava/Odjava/Sprememba podatkov).

Vse ostale spremembe je potrebno sporočiti na pristojni FU z obrazcem in sicer fizične osebe z DR-02 (Prijava za vpis fizične osebe v davčni register), fizične osebe, ki opravljajo dejavnost z DR-03 (Prijava za vpis dejavnosti fizične osebe v davčni register) in pravne osebe z obrazcem DR-04 (Prijava za vpis pravne osebe v davčni register). Obrazec lahko zavezanec odda tudi kot NF-LD, preko sistema eDavki.

Obrazec DR-02 in pojasnila se nahajajo pod rubriko Prebivalstvo, klik na Prijava za vpis podatkov fizične osebe v davčni register.
Obrazec DR-03 in pojasnila se nahajajo pod rubriko Fizične osebe z dejavnostjo, klik na Vpis podatkov o dejavnosti v davčni register.
Obrazec DR-04 in pojasnila se nahajajo pod rubriko Pravne osebe, klik na Vpis podatkov pravne osebe v davčni register.

Kaj moram storiti, da bomo lahko prevzemali elektronsko vročene dokumente preko eDavki z SIGOVCA certifikatom v imenu državnega organa kjer smo zaposleni?
 
- Določiti morate kdo od zaposlenih (lahko tudi več) bo prevzemal dokumente, ki jih eVročamo prek portala eDavki. Koga boste določili je odvisno od vaše notranje organizacije dela.
- Za izbranega uslužbenca pridobitecertifikat SIGOVCA, tako da na MJU oddate Zahtevek za pridobitev digitalnih potrdil za zaposlene. To najdete na naslednji spletni strani http://www.sigov-ca.gov.si/obrazci.php#Gov-DP .
- Ko prejmete digitalno potrdilo, ga je potrebno dodatno povezati s podatki državnega organa, kjer ste zaposleni. To storite tako, da se povežete z naslednjo spletno MJU-ja https://storitve-ca.gov.si/CcWeb/pt/vpis-org. in  oddate zahtevek
- Ko bo certifikat dodatno povezan s podatki državnega organa, je potrebno, opraviti postopek prve prijave v portal eDavki. Po uspešni prvi prijavi, bo portal eDavki javil najprej »Nimate pravice do dostopa«.
- Naslednji korak je, da državni organ uslužbencu dodeli pravico za notranje pooblaščanje v portalu eDavki. Podpisan obrazec (Pooblastilo za PI) je treba dostaviti na pristojni finančni urad državnega organa. Ko finančni urad vnese pravico za notranje pooblaščanje, portal eDavki ne javi več, da uslužbenec nima pravic do dostopa. Na ta način lahko notranji pooblaščenec sam dodeli in odvzame notranja pooblastila oziroma spremeni obseg pooblastil ostalim uslužbencem, ki imajo digitalno potrdilo povezano s podatki državnega organa.
- Od tega trenutka dalje lahko uslužbenec sam preko portala eDavki ureja notranja pooblastila zase in za vse uslužbence, ki so prijavljeni v portal
eDavki z digitalnim potrdilom, ki je povezano s podatki državnega organa.
Kako pridobimo SIGOV-CA certifikat?
 
SIGOV-CA certifikat pridobite tako, da na Ministrstvo za javno upravo oddate Zahtevek za pridobitev digitalnih potrdil za zaposlene. To najdete na naslednji spletni strani.
Kje lahko povežem podatke državnega organa kjer smo zaposleni in podatke od certifikata SIGOV-CA?
 
Podatke uparite z oddajo zahtevka na spletni strani MJU.
Zakaj sistem javi »Nimate pravice do dostopa« če želim opraviti prvo prijavo z SIGOV-CA certifikatom?
 
Ko bo certifikat dodatno povezan s podatki državnega organa, je potrebno opraviti postopek prve prijave v portal eDavki. Po uspešni prvi prijavi, bo portal eDavki javil najprej »Nimate pravice do dostopa«.
Naslednji korak je, da državni organ uslužbencu dodeli pravico za notranje pooblaščanje v portalu eDavki. Podpisan obrazec (Pooblastilo za PI) je treba dostaviti na pristojni finančni urad državnega organa. Ko finančni urad vnese pravico za notranje pooblaščanje, portal eDavki ne javi več, da uslužbenec nima pravic do dostopa. Na ta način lahko notranji pooblaščenec sam dodeli in odvzame notranja pooblastila oziroma spremeni obseg pooblastil ostalim uslužbencem, ki imajo digitalno potrdilo povezano s podatki državnega organa.



Čeprav imam pooblastilo za vročanje, mi portal eDavki javi »Napaka: Nedovoljena operacija. Nimate pravic za izvedbo želene operacije«.
  Kadar želite prevzeti dokument določenega zavezanca, ki vas je določil kot njegovega pooblaščenca za vročanje, je postopek prevzemanja dokumenta eVročanje-OsDok ali dokumenta eVročanje-Dok tak, da je potrebno v portalu eDavki izbrati ustreznega zavezanca (pooblastitelja) s klikom na »zamenjava zavezanca«. Ko se v portalu eDavki nahajate v profilu tega zavezanca, najdete med njegovimi Prejetimi dokumenti še dokument, ki ga je treba prevzeti. Ko kliknete na EDP številko tega dokumenta, vam bo sistem eDavki ponudil podpis eVročilnice.

Če boste v elektronskem sporočilu ali v  osebnem obvestilu (obrazec eVrocanje-Obv), ki ste ga prejeli v svoj profil v portalu eDavki, kliknili na EDP številko dokumenta, vam bo sistem javil napako za nedovoljeno operacijo. Kot je pojasnjeno zgoraj, je potrebno klikniti na zamenjava zavezanca in iz profila tega zavezanca prevzeti dokument.
Osnovi pojmi v postopku vročanja.
 
-          eVročanje: elektronsko vročanje prek portala eDavki.
-          Pristopnica: obrazec eVrocanje-POS s katerim se fizična oseba prijavi ali odjavi iz sistema eVročanja oz. s katerim poslovni subjekti in fizične osebe sporočajo elektronski naslov za prejemanje informativnih sporočil povezanih z eVročanjem.
-          Pooblastitelj: je zavezanec, ki pooblasti drugega zavezanca, da v njegovem imenu nekaj stori (npr. z obrazcem Vročanje-PE pooblastitelj pooblasti pooblaščenca za namene vročanje).
-          Pooblaščenec za vročanje: je zavezanec, ki ga je drug zavezanec (pooblastitelj) z obrazcem Vrocanje-PE določil kot prejemnika njegovih dokumentov.
-          Vloga za določitev ali preklic pooblaščenca za vročanje (obrazec Vrocanje-PE): z njo pooblastitelj določi pooblaščenca za vročanja, njegov obseg pooblastila in časovno veljavnost danega pooblastila.  Zavezanec ima lahko več vlog in pooblaščencev hkrati.
Poslovanje z nami
  Poslovanje med zavezancem in Finančno upravo RS poteka v okviru upravnega postopka in v okviru davčnega postopka, ki je podvrsta upravnega postopka. Fizična oseba lahko v celoti elektronsko posluje (vlaga in prejema dokumente) s Finančno upravo RS z uporabo storitev, ki jih ponuja portal eDavki ali mobilna aplikacija eDavki.  ...
Registriral sem uporabniški račun. Ob vstopu v portal eDavki prek uporabniškega računa ne vidim vseh mojih pooblastiteljev.
 
Vstop v portal eDavki prek uporabniškega računa je možen samo v imenu fizične osebe. Fizična oseba, ki na ta način vstopi v portal eDavki, ima dostop do svojega profila, do profila svoje morebitne dejavnosti in do profila pooblastiteljev, ki so fizične osebe. Iz vsakega profila lahko vlaga, v skladu z danim obsegom pooblastila (EDP pravic), vse obrazce razen - eVročanje – eVročilnica, ODE-PDO, EDP-PriSP, EDP-OdSP, DPR-PridobitevDP in DPR-PreklicDP.
Seznam video vsebin s področja eDavkov, FURS mobilne miniBlagajne in Dohodnine
 
eDavki
Poglejte informativni izračun dohodnine na eDavkih in zadenite nagrado
eVročanje dokumentov FURS preko eDavki za državne organe
Informativni izračun dohodnine 2016
IID na eDavkih, pregled informativnega izračuna dohodnine za leto 2016
Predizpolnjevanje obračuna prispevkov za socialno varnost
Prva prijava v sistem eDavki
Določanje pooblaščenca v sistemu eDavki - vročanje
Računovodski portal v osebnem portalu eDavki
Registracija v eDavke brez certifikata

FURS mobilna miniBlagajna
Povezovanje FURS mobilne miniBlagajne s POS tiskalnikom
Urejanje nastavitev v FURS mobilni miniBlagajni
Nameščanje namenskega digitalnega potrdila za uporabo FURS mobilne miniBlagajne
Prevzem namenskega digitalnega potrdila
Pridobitev namenskega digitalnega potrdila

Dohodnina
Poglejte informativni izračun dohodnine na eDavkih in zadenite nagrado
Informativni izračun dohodnine 2016
IID na eDavkih, pregled informativnega izračuna dohodnine za leto 2016
Ali kot fizična oseba lahko dostopam do podatkov pravne osebe kjer sem zakoniti zastopnik? Ali za to potrebujem posebna pooblastila?
 
Ljubljana, 11. 5. 2020 Sporočilo za javnost
Poenostavitev eDavkov za zakonite zastopnike podjetij
Možnost poslovanja zakonitih zastopnikov zgolj z uporabniškim imenom in geslom ter brez administrativnih ovir pri pooblaščanju.

V eDavkih je na voljo nova funkcionalnost, ki odpravlja administrativne ovire. Namenjena je zakonitim zastopnikom poslovnih subjektov. Tem je po novem kot fizičnim osebam omogočen sistemski dostop do profila poslovnega subjekta, ki ga zastopajo kot zakoniti zastopniki. To pomeni, da je oddajanje obrazcev, eVročanje dokumentov in vpogled v podatke poslovnega subjekta omogočeno tudi zakonitim zastopnikom, ki vstopajo v portal z uporabo svoje davčne številke in gesla.

Fizična oseba, ki ima v davčnem registru pri poslovnem subjektu status osebe, ki jo obravnavamo na podlagi zakonodaje kot odgovorno osebo poslovnega subjekta (v nadaljevanju zakoniti zastopnik), ima v portalu eDavki avtomatično dostop do profila tega poslovnega subjekta. To pomeni, da ne potrebuje pooblastil za delo znotraj portala eDavki, ker ji sistemsko omogočimo delo za ta poslovni subjekt.

Če zakoniti zastopnik vstopi v portal eDavki z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila za zaposlenega, ima vse pravice za delo z obrazci za svoj poslovni subjekt (funkcionalnost v uporabi že vrsto let).

Če zakoniti zastopnik vstopi v portal eDavki s kvalificiranim digitalnim potrdilom, izdanim na fizično osebo ali z uporabniškim računom (torej vstopi kot fizična oseba), mu z novo funkcionalnostjo sistemsko omogočimo delo za ta poslovni subjekt. Z drugimi besedami to pomeni, da bodo imeli v portalu eDavki vsi zakoniti zastopniki avtomatično (brez dodatnih pooblastil) dostop do profila svojega poslovnega subjekta oziroma do profilov vseh svojih poslovnih subjektov, za katere imamo v davčnem registru zabeležen enega od statusov, ki pripada zakonitemu zastopniku.

Potrdilo
  Izdaja potrdila  ...